zhina-internet
zhina-internet

zhina-internet

ترجمه تحقیق درباره پروتکل های روتین و عادی اینترنتی Survey on Mobile Ad Hoc Network Routing Protocols

ترجمه تحقیق درباره پروتکل های روتین وعادی اینترنتی Survey on Mobile Ad Hoc Network Routing Protocols فایل فارسی فایل لاتین
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 346
فرمت فایل docx
حجم فایل 347 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
ترجمه تحقیق درباره پروتکل های روتین و عادی اینترنتی Survey on Mobile Ad Hoc Network Routing Protocols

فروشنده فایل

کد کاربری 4269
کاربر

ترجمه تحقیق درباره پروتکل های روتین وعادی اینترنتی Survey on Mobile Ad Hoc Network Routing Protocols

A "mobile ad hoc network" (MANET) is an autonomous system of mobile routers connected
by wireless links. The routers are free to move randomly and organize themselves arbitrarily;
thus, the network's wireless topology may change rapidly and unpredictably. Such a network
may operate in a standalone fashion, or may be connected to the Internet. Multi hop, mobility,
large network size combined with device heterogeneity, bandwidth and battery power constrain
make the design of adequate routing protocols a major challenge. In recent years, many routing
protocols have been proposed for MANET. Basically these protocols can be fit in one of two
major categories: on-demand such as AODV [1] and DSR [2], and proactive such as DSDV [3]
and OLSR [4]. The review and performance comparison of these protocols are in [5][6][7]. A
more comprehensive survey can be found in [8]. In this survey, we will not focus on individual
routing protocols; instead we will discuss some new ideas proposed recently mainly to improve
MANET throughput and scalability in different ways with some new routing metrics, new
technologies such as multi-rate, multi-channel and hierarchical structure, by using cross-layer
design.

A "mobile ad hoc network" (MANET) is an autonomous system of mobile routers connectedby wireless links. The routers are free to move randomly and organize themselves arbitrarily;thus, the network's wireless topology may change rapidly and unpredictably. Such a networkmay operate in a standalone fashion, or may be connected to the Internet. Multi hop, mobility,large network size combined with device heterogeneity, bandwidth and battery power constrainmake the design of adequate routing protocols a major challenge. In recent years, many routingprotocols have been proposed for MANET. Basically these protocols can be fit in one of twomajor categories: on-demand such as AODV [1] and DSR [2], and proactive such as DSDV [3]and OLSR [4]. The review and performance comparison of these protocols are in [5][6][7]. Amore comprehensive survey can be found in [8]. In this survey, we will not focus on individualrouting protocols; instead we will discuss some new ideas proposed recently mainly to improveMANET throughput and scalability in different ways with some new routing metrics, newtechnologies such as multi-rate, multi-channel and hierarchical structure, by using cross-layerdesign.

منت « شبکه موبایل Ad Hoc » که یک سیستم خودگردان از مسیریابهای موبایل است، از طریق پیوندهای بی سیمی متصل می گردد.این مسیریابها آزادند تا بطور تصادفی حرکت کنند و بطور قراردادی خودشان را سازمان بخشند.بنابراین احتمال دارد که مکان شتاسی بی سیم شبکه سریعاً و بطور غیر قابل پیش بینی تغییر کند.چنین شبکه ای ممکن است که بطور مستقل عمل کند ویا اینکه به اینترنت وصل شود.چیزی که به عنوان چالش اصلی به شمار می رود:پرش،تحرک،اندازه بزرگ شبکه ای که با وسایل نا همگن ترکیب می شود،پهنای باند و تحمیل قدرت باتری است که همه این موارد نیز موجب طراحی پروتکل ها با مسیریابی مناسب می شوند.در سالهای اخیر،پروتکل های مسیریاب زیادی برای منت پیشنهاد شده است.اساساً این پروتکل هل برای یکی از دو گروه اصلی متناسب خواهند بود:درخواستی؛ مانند(1)AODVو (2) DSR ، فعال سازی ؛ مانند (3)DSDV و(4)OLSR مقایسه اجرا و سرور این پروتکل ها در (7)و(6)و(5) هستند.یک بررسی پیچیده تر را میتوان در (8) پیدا کرد.در این بررسی، بر روی تک تک پروتکل های مسیریاب تمرکز نخواهیم کرد بلکه بجای آن ایده های جدیدی را که اخیراً جهت پیشرفت منت پیشنهاد کرده اند را مورد بحث قرار خواهیم داد.

این ایده ها با توان عملیاتی و قابل قیاس بودن را با روش های متفاوت و مسیریابهای متری جدید و تکنولوژیهای چند سرعتی،چند شبکه ای و ساختار سلسله مراتبی توسط طراحی لایه متقابل صورت می گیرد.

1) طراحی لایه متقابل از شبکه های بی سیم چند پرشی

در بسیاری از نرم افزارهای شبکه ای، پروتکل ها برای تشکیل یک توده پروتکل به چند واحد تقسیم می شوند.هر لایه با کمک لایه هایی که مستقیماً در زیر آن قرار دارند،استفاده از خدمات را ممکن می سازد و نیز خدمات را برای لایه هایی که در بالا قرار دارند مهیا می کند.مجموعه کوچکی از لایه های اصلی ، ارتباط بین لایه های مجاور را محدود کرده است. اصل لایه بندی ، طراحی و انجام کارها را ساده کرده و امکان پیاده سازی تناوبی لایه ها را مهیا ساخته است.موفقیت اینترنت قدرت طراحی لایه ای را در شبکه های سیم کشی شده نشان میدهد.ویژگی هلی شبکه های بی سیم در چندین روش با شبکه های سیم کشی شده فرق می کند که ظرفیث کم اتصال و سرعت بالای اشکالات موجب آن می باشد :

· بخاطر تغییرپذیری کانال با مقیاس کوچک و بزرگ، کیفیت کانالها نسبت به تحرک و موقعیت گره در یک هزارم ثانیه تغییر می کند.پروتکل مسیریاب به سادگی نمی تواند مسیری را بر پایه پیام درخواست مسیر انتخاب کند(9).

· ظرفیت پیوندهای بی سیمی به وضعیت پیوندهای دیگر در برد ارسال آن بستگی دارد.بنابراین دلیل دیگر تراکم استنتاج پیوندهای دیگر است.

بدلیل جفت سازی مستقیم بین لایه فیزیکی و لایه بالایی، توده پروتکل قدیمی برای شبکه های بی سیم کافی نمی باشد.متدلوژی طراحی لایه متقابل یک زمینه فعال تحقیقی برای پیشبرد عملکرد شبکه های بی سیم می باشد؛خایی که اطلاعات بطور دینامیکی بین لایه های مختلف پروتکل مبادله می شود.در یک شبکه بی سیم ،سه لایه فیزیکی ، MAC و مسیریاب در کنار هم نسبت به منبع شبکه مخالفت می کنند.لایه فیزیکی با سرعت و قدرت انتقالی خود تصمیمات لایه های مسیریاب و MAC را تحت تأثیر قرار می دهد.لایه MAC مسئول برنامه ریزی و تخصیص کانال بی سیم است که نهایتاً پهنای باند موجود در فرستنده و تأخیر بسته کوچک را مشخص خواهد کرد.پهنای باند و تأخیر بسته نیز تصمیم لایه مسیریاب برای انتخاب پیوند را تحت تأثیر قرار می دهد.لایه مسیریاب برای باز پخش کردن بسته ها به مقصد ، پیوندهای بی سیم را انتخاب می کند.تصمیمات مسیریاب سطح مباخته در لایه MAC و پارامترهای لایه فیزیکی را تغییر می دهد.در اینجا مثالهایی از طراحی لایه متقابل در شبکه های بی سیم موجود است.در CDMA2000 HDR (سرعت بالای اطلاعات)(10) هر گره بطور دوره ای کیفیت کانال را نسبت به ایستگاه بنیادی سنجیده و آنجا می فرستد،بنابراین به منظور پیشبرد توان عملیاتی ، ایستگاه بنیادی از اولویت خاصی برای استفاده کنندگان شبکه با کیفیت بهتر برخوردار است.طراحی لایه متقابل مشکل اثصال در کنترل قدرت و برنامه ریزی برای شبکه های بی سیم چند پرشی با QDS را مخاطب قرار می دهد.این عمل SINR و سرعت کم بعنوان فشار را برای کوچک سازی انتقال کلی در سراسر شبکه گرفته و فعل و انفعالات پروتکلهای مسیریاب و پروتکلهای MAC را برای شبکه های بی سیم تحت پارامترهای متحرک متفاوت را مورد مطالعه قرار میدهد.(12).تجارب با ترکیبات متفاوت پارامتری از پروتکلهای مسیریاب([13]برنامه LAR و DSR، AODV)،لایه MAC (MACA،IEEE 802/11 وcsma) ،سرعت گره ها و سرعت یک به یک بسته های اطلاعاتی بدست آمده اند.یک تکنیک آماری .ANOVA(تجزیه واریانس)برای آنالیز کردن نتایج مورد استفاده قرار می گیرد.نتایج اهمیت فعل و انفعالات بین متغیرها در عملکرد را نشان می دهد.(14) طرح ساده ای برای طراحی لایه متقابل است.پروتکل روتین AODV در شبکه Ad Hoc برای انتقال ویدیوئی بصورت صحیح زمانی استفاده می شود.اطلاعات روتین ایجاد شده بوسیله AODV می تواند در کاربرهای یرنامه ها تقسیم شوند.وقتی که فرستنده می خواهد اطلاعات را بفرستد ابتدا اطلاعات را کنترل خواهد کرد در (15)اطلاعات منحنی از موبایل بوسیله لایه های مختلفی همچون اینترنت شبکه انتقال و لوله های بالایی مورد استفاده قرار می گیرد

ادبیات نظری و سوابق پژوهشی صنعت بانکداری و بانکداری اینترنتی و الکترونیکی

ادبیات نظری و سوابق پژوهشی صنعت بانکداری و بانکداری اینترنتی و الکترونیکی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 146 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
ادبیات نظری و سوابق پژوهشی صنعت بانکداری و بانکداری اینترنتی و الکترونیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

ادبیات نظری و سوابق پژوهشی صنعت بانکداری و بانکداری اینترنتی و الکترونیکی در 50 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

فهرست مطالب و بخشی از متن :

2-1- مقدمه .....................................................................................................................................

2-2- مدل پذیرش تکنولوژی......................................................................................

2-3- اعتماد .......................................................................................................................................................................

2-4-عوامل خارجی.............................................................................................................................................................

2-4-1-تجربیات و ویژگی های مشتری.......................................................................................

2-4-2- رضایتمندی ....................................................................................

2-5- صنعت بانکداری .......................................................................................................................................................

2-5-1-بانک و بانکداری در گذر زمان...............................................................................

2-5-2- کانالهای ارائه خدمات بانکها ......................................................

2-6- بانکداری الکترونیکی ..............................................................................................................................................

2-6-1- خدمات بانکداری الکترونیکی.............................................................................................................................

2-6-2-مزایای بانکداری الکترونیک..............................................................................................................................

2-6-3-مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیکی...................................................................................................

2-6-4-مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران...................................................................................

2-6-4-1- جنبه داخلی...................................................................................................................................................

2-6-4-1-1-مشکلات مربوط به زیرساختهای اساسی...................................................

2-6-4-1-2- کمبود سرمایه‌های انسانی مناسب برای پیشبرد بانکداری الکترونیکی در ایران............................................

2-6-4-1-3- موانع فرهنگی و اجتماعی و آموزشی در گسترش بانکداری الکترونیکی...................................................

2-6-4-2-جنبه های خارجی.........................................................................................................................................

2-7- بانکداری اینترنتی ....................................................................................................................................................

2-7-1- انواع بانکداری اینترنتی........................................................................................................................................

2-7-2- ضرورت توسعه بانکداری اینترنتی......................................................................

2-7-3-تاریخچه بانکداری اینترنتی..................................................................................................................................

2-7-4-بانکداری اینترنتی در ایران ..................................................................................................................................

2-7-5-محدودیت های بانکداری اینترنتی.......................................................................................................................

2-1-مقدمه

در دنیای امروزی اینترنت توانسته است توجه بسیاری از محققان، مشارکت کنندگان در تجارت، دولت ها و مفسران رسانه ها را در سال های اخیر به خود معطوف نما ید. در واقع، اینترنت در بین اکثر بخش های جامعه ما با سرعت رشد بسیاری نموده است. با به کارگیری شبکه جها نی، کاربردهای تجاری از آن به سرعت افز ایش یافت و هیچ شکی نیست که کاربردهای اینترنت در بازاریابی نیز با سرعت افزایش یابد. اینترنت اثربخشی بسیار زیادی را برای به دست آوردن، سازمان دادن و ارتباط اطلاعات در سازمان های تجاری ارائه داده است(وظیفه دوست و نیک نژاد تهرانی،1386).

پیشرفتهای تکنولوژی چهره جهان را دگرگون ساخته است. در طول دو دهه گذشته صنعت بانکداری برای استفاده از فناوری اطلاعات (IT) سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است. در پاسخ به قوانین جدید، رشد شبکه های جهانی و افزایش سطح درآمدها صنعت بانکداری تکنولوژی های جدیدی را با عنوان بانکداری الکترونیکی با هدف دستیابی و حفظ مزیت های استراتژیک به کار می گیرد. بانکداری الکترونیکی به فعالیت های مالی گفته می شود که با استفاده از تکنولوژی الکترونیکی انجام می گیرد. بانکداری الکترونیکی به بانک ها این فرصت را می دهد تا به نیازهای متفاوت مشتریان در مکانهای گوناگون به صورت همزمان پاسخ گویند. علی رغم ظهور این سیستم های تکنولوژی در بانکداری، پذیرش این تکنولوژی ها از طرف مشتریان دچار نوعی عقب افتادگی بوده و میزان رشد افراد استفاده کننده از این خدمات در حد انتظار نمی باشد (علامه و همکار،2008).

نقش و جایگاه پول در اقتصاد و تجارت بر همگان آشکار است و هیچ گونه ابهامی در این زمینه وجود ندارد.از دوران قدیم بشر متناسب با پیشرفت های اقتصادی و بازرگانی خود ، وسیله ای را جهت معامله و پرداخت ابداع کرده است.این مفاهیم شامل انتقال الکترونیکی وجوه، کارتهای بانکی، پول الکترونیکی، پرداخت الکترونیکی صورت حساب ها، اتاق پایاپای خودکار و... می باشند که برای تجارت امروز ضروری است.

در کشورهای پیشرفته دنیا مذاکرات بین خریدار و فروشنده ؛ سفارش خرید، تهیه بیمه نامه، انتقال پول، حمل و نقل کالا و ترخیص از گمرکات به صورت الکترونیکی پشتیبانی می شود و روش های انتقال پول به صورت الکترونیکی و حمل و نقل کالا بر اساس درخواست های الکترونیکی است که در این راستا بانکداری الکترونیکی از ارکان اصلی تحقق این مهم است (لاری سمنانی،1389).

2-2-مدل پذیرش تکنولوژی

تحقیقات زیادی در مورد بررسی عواملی که پذیرش تکنولوژی را بین استفاده کنندگان تحت تاثیر قرار می دهد، صورت گرفته است. در بین مدل های ارائه شده، مدل پذیرش فناوری دیویس متداول ترین آن ها است (رستگار و آقامحمدی ، 1390).

دلایل استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی در تحقیقات را می توان به صورت زیر بر شمرد :

  1. این مدل به عنوان یکی از مدلهای پر کاربرد و مورد استفاده به صورت وسیع به دلیل صرفه جو بودن و قدرت پیش بینی شناخته شده است و استفاده از آن را در شرایط مختلف آسان می باشد.
  2. اعتبار این مدل توسط محققان مختلف تایید شده است
  3. علاوه بر قدرت آن و به صرفه بودن، مزیت این مدل این است که کاربران را قادر می سازد تفاوتها را تفسیر کنند در حالی که تنها دو بعد مورد استفاده قرار می گیرد (علامه وزارع،2008).

هدف از این تئوری پیش بینی چگونگی پذیرش و استفاده کاربران از یک فناوری است و پیشنهاد می دهدکه فواید ادراک شده و سهولت استفاده درک شده با رفتار پذیرش کامپیوتر مرتبط هستند(صنایعی و همکاران، 1391).

طبق مدل پذیرش تکنولوژی رفتار استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله ی قصد استفاده از آن سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی مورد نظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود.محققان سیستم های اطلاعاتی به روی اعتبار این مدل در پیش بینی پذیرش فناوری های اطلاعاتی توسط افراد توافق نظر دارند (سید جوادین و یزدانی ،1384).

این مدل توسط دیویس در سال 1989 ارائه گردید که براساس آن استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله قصد استفاده از یک سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی موردنظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود (حسینی و همکاران،1391).